האנשים שמגלגלים את התעשייה› כך כותבים זאת נכון

חזור אחורה »

בעשר השנים שבהן הוא משמש נשיא ומנכ"ל חברת העטים Lamy, מקפיד ברנהרד מ. רוזנר (Bernhard M. Rosner) לשמר ולטפח את ערכי המותג ואת מיצובו כמותג של יוקרה בת השגה

מאת: שמואל טל צילום:

שתף ב:

בשנת 1930 הוקמה בעיר היידלברג שבגרמניה חברה משפחתית, של משפחת Lamy, לייצור כלי כתיבה. בשנת 1952 הוציאה החברה לשוק את העט הנובע Lamy 2000, ששבר את המוסכמות של אותם ימים בכל הקשור לעיצוב עטים. מהלך זה היווה למעשה את ראשיתו של מותג העטים Lamy.

המותג Lamy מיוצג בישראל על ידי חברת פלאנט, ובמלאת שנתיים להתקשרות העסקית הפורה נפגשתי, במשרדי הנהלת פלאנט, עם נשיא ומנכ"ל Lamy, ברנהרד מ. רוזנר, כדי לשמוע ממנו על חברתו ועל מוצריה, שעל פי הגדרתו ממוצבים כעטי "יוקרה נצרכת" או "יוקרה בת השגה" (Affordable luxury).

רוזנר, המכהן בתפקידו זה עשר שנים, מפרט בתחילת דבריו את ערכי המותג שלו: עיצוב, חדשנות ואיכות ללא פשרות.

"בכל הקשור לעיצוב, מדובר בתהליך ייחודי, שמניע את מיטב המעצבים בעולם להכין עיצובים על פי בריף שמועבר אליהם, ובו הדרישות לגבי העט החדש שאותו אנחנו מעוניינים לייצר ולהשיק. אנחנו נותנים להם חופש פעולה מוגדר, עם גבולות קצה, ובתוכו מאפשרים להם את היצירתיות הנדרשת. מתוך מגוון העיצובים ייבחר, בסופו של דבר, העיצוב שעל פיו ייוצר העט.

"בעניין החדשנות, זה לא קל כשעוסקים במוצר ותיק כל כך. החדשנות כאן באה לידי ביטוי ברכיבים של העט, סוגי המתכת והפלסטיק, וגם בפונקציונליות – כמו למשל בסדרת העטים דיאלוג 3, עם הציפורן שנכנסת לתוך בית העט ונשלפת החוצה בעת הצורך, וכך מתקבל עיצוב ייחודי, פונקציונליות ויוקרה מאופקת.

"ובאשר לאיכות, כל העטים מיוצרים ב-100 אחוז בגרמניה, על כל המשתמע מכך: רמת הנדסה ומכניקה גבוהה, דיוק, אחריות ואיכות 'יֶקית' בלתי מתפשרת".

מהו הדיאלוג בין השוק וצרכיו לבין החברה בכל הנוגע ליצירת עטים חדשים?

"אנשי המכירות והשיווק שלנו ישמחו לקבל מוצרים חדשים כל הזמן, אך אני מאמין – וכך אני גם מנחה – שמוצר חדש חייב להציג חדשנות והתקדמות. לכן לוקח לנו כשמונה שנים לייצר עט חדש על כל שלביו – התכנון, איסוף החומרים, הטכנולוגיה המיושמת בפנים העט והגימור הנכון של בית העט. מדובר במשהו חדש לחלוטין, ולא בשימוש במנגנונים קיימים באריזה חדשה. אנחנו בוחנים כל העת את הצורך במוצר חדש, אם זה לנשים, לגברים, לפנאי או לשימוש עסקי. לאחר מכן אנו מחפשים, כאמור, בכל העולם את המעצבים שיכולים לספק לנו את הפיתרון ומעבירים להם בריף. המעצבים שמחים לעשות זאת עבורנו, משום שאנחנו ידועים כחברה שנותנת במה וקרדיט כלל עולמי לאיכות ולעיצוב העטים שלה".
Lamy Dialog 3: עיצוב ייחודי, פונקציונליות ויוקרה מאופקת

האם יש אצלכם הבדלה בין עטים לשימוש יומיומי ועטי אספנות?

"בעטים של Lamy אין הבדלה כזאת. כל המוצרים שלנו, כולל העטים המעוצבים שיכולים להיות פריטי אספנות, כמו סדרת דיאלוג 3, מיועדים קודם כל לשימוש יומיומי. אנחנו רוצים שישתמשו במוצרים שלנו. יש לנו מגוון עטים שהמכנה המשותף שלהם הוא בפסגת העיצוב, הפרימיום ולא האקסקלוסיבי, אמינות ואיכות. הלקוחות שמשתמשים בהם עושים זאת בזכות האמינות, האיכות והיוקרה העיצובית המאופקת. כך עושה גם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל".

האם תיישמו בעטים שלכם טרנדים שימושיים כגון USB, מדי כושר, פוינטרים וכדומה?אחת מסדרות Special Edition של Lamy – דוגמה מובהקת לעיצוב צעיר וחדשני

"יש לנו דעה ברורה בנוגע לכך. אנחנו לא מייצרים מוצרים טרנדיים, כי חייו של טרנד קצרים. אנו מעדיפים להשקיע ולפתח עטים שיהיו רלוונטיים לעשרות שנים. אנו עושים זאת בעזרת עיצובים צעירים של עטים שימושיים ובאיכות גבוהה, המיועדים לצרכנים צעירים, עד גיל 45, שרואים בעט לא רק כלי כתיבה אלא גם מוצר לייף-סטייל עיצובי בר השגה".

איֵלו הם השווקים המובילים שלכם, שבהשקת מוצרים חדשים יהיו הראשונים לקבל אותם?

"אנחנו מבצעים השקות בכל העולם, אבל השווקים המובילים שלנו הם: גרמניה, המהווה שליש מפעילות החברה, אסיה, שבה יש לנו 130 חנויות Lamy המנוהלות על ידי המפיצים המקומיים, ארצות הברית, ובשנתיים האחרונות גם ישראל, שאותה אני אוהב ומעריך מאוד, משום שזו מדינה צעירה עם חברה צעירה, משכילה ומצליחה, והיא שוק משמעותי וצומח. מותג Lamy נמכר כיום בישראל בכ-150 נקודות מכירה, ואני צופה למותג עתיד מצוין בישראל".

בשנת 2014 רשמה החברה מחזור מכירות של 72 מיליון אירו, ועל פי הערכות, השנה היא תצמח ב-25 אחוז בכל העולם, כולל בישראל. זהו הישג לא מבוטל, בייחוד לנוכח הצטמצמות השוק בשל העובדה שאנשים משתמשים כיום פחות בכלי הכתיבה המסורתיים, ויותר בכלים הטכנולוגיים. אך מתברר שיש עדיין צרכנים רבים שמעדיפים לכתוב בדרך הישנה והטובה, ומאחר שמדובר בעטים מעוצבים, נגישים, איכותיים ושימושיים, שפונים לקהל צעיר, המותג Lamy מצליח לשמור על צמיחה ורעננות.

לסיום, רוזנר מדגיש שהוא לא מתחרה וגם לא מתכוון להתחרות במון בלאן וביוקרה האקסקלוסיבית. טוב לו במקום שבו הוא נמצא – במיצוב של יוקרה איכותית בת השגה.

חנות הקונספט של Lamy בסינגפור – אחת מ-130 חנויות המותג באסיה

  Bernhard M. Rosner Bernhard M. Rosner